ویژگی‌های ماشین خوب

يکشنبه 10 شهريور 1398
16:25
admin

چنانچه تصمیم دارید خودرویی جدید با ویژگی‌هایی خوب خریداری کنید ولی در این زمینه آگاهی لازم را ندارید تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های ماشین خوب آشنا شوید. در روزگاری که خودروها به گونه‌ای غیر قابل باور دچار تغییر و تحول می‌شوند طبیعی است که خرید اتومبیلی خوب و حرفه‌ای اصلی‌ترین مسائلی باشد که همواره ذهن صاحبان اتومبیل‌های شیک و لوکس وارداتی را درگیر ‌کند و همواره با آن دست و پنجه نرم کنند. اهمیتی که استفاده از اتومبیل مناسب در هر زمان دارد امریست که نمی‌توان آن را انکار کرد.



خودرویی با ویژگی‌های خوب که شما از آن استفاده می‌کنید ممکن است گاهی خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد و یا به هر علتی رانندگی با آن را مناسب ندانید. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم همیشه استفاده از خودرویی مکانیزه و تخصصی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید. چرا که شما می‌توانید با شناخت بعضی از ویژگی‌های خوب و کاربردی در انتخاب و نیز خرید اتومبیل مناسب خود بهتر تصمیم گیری کنید.


ویژگی‌های ماشین خوب

ویژگی‌های ماشین خوب

ویژگی‌های ماشین خوب چیست؟

در حالت کلی هنگام خریداری خودرویی با ویژگی‌های خوب و مناسب بایستی به ویژگی‌های فنی، امکانات داخلی و همچنین ایمنی خودرو توجه داشته باشید.


ویژگی‌های فنی ماشین خوب

زمانی‌که می‌خواهید خودرویی با ویژگی‌های خوب بخرید قبل از هر چیزی لازم است که به سامانه انتقال قدرت آن توجه کنید. لازم است بدانید که سامانه انتقال قدرت به دسته‌ای از اجزای خودرو گفته می‌شود که موجب حرکت وسیله نقلیه می‌گردد. موتور، جعبه دنده و محورهای چرخ از جمله‌ی این اجزا می‌باشند.


موتور

موتور نیروگاه خودرو بوده و مهم‌ترین عامل در تعیین سرعت و همچنین مصرف بهینه سوخت آن می‌باشد. احتمالاً خود می‌دانید که موتورها اغلب طبق تعداد سیلندرها و نیز ظرفیت آن بر حسب لیتر طبقه‌بندی می‌شوند. اکثر موتورها دارای ۴، ۶ و یا ۸ سیلندر می‌باشند. معمولاً در خودروهای کامپکت و همچنین شاسی بلندهای کوچک، موتورهای کوچکی که دارای ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری تعبیه می‌شود که البته گفتنی است که مصرف سوخت آن‌ها بهینه می‌باشد اما توان ضعیفی دارند و در مسیرها به خصوص اگر مسیر سر بالایی باشد به سختی سرعت می‌گیرند.


از سویی دیگر موتورهای بزرگتر از قبیل سوپر شارژ ۸ سیلندری که دارای ظرفیت ۶٫۲ لیتری می‌باشد دارای گشتاور بالایی هستند اما متأسفانه سوخت بسیار زیادتری مصرف می‌کنند. بنابراین ویژگی‌های ماشین خوب ممکن است در نظر هر فردی بنا به سلیقه متفاوت باشد، لذا اگر می‌خواهید صرفه‌جویی کنید خودروهایی که کم مصرف می‌باشند را انتخاب کنید اما اگر سرعت را ترجیح می‌دهید باید برای سوخت هزینه زیادی بکنید.


جعبه دنده

بهتر است بدانید که در اتومبیل‌ها دو نوع جعبه دنده (گیربکس) اعم از دستی و اتوماتیک به کار می‌رود. همان گونه که خود نیز مستحضر می‌باشید در جعبه دنده‌هایی که اتوماتیک می‌باشند گرفتن کلاچ و تعویض دنده به صورت خودکار انجام می‌گیرد و البته این را هم بدانید که در بعضی از اتومبیل‌ها جعبه دنده نیمه اتوماتیک می‌باشد که در این نوع جعبه دهنده‌ها کلاچ به صورت اتوماتیک گرفته می‌شود اما راننده باید دنده را عوض کند. حتماً خود شما هم می‌دانید در جعبه دنده‌هایی که دستی می‌باشد خود راننده باید همه کارهای مربوط به تعویض دنده را انجام دهد.


بنابراین بستگی به سلیقه و خواسته خودتان دارد که جعبه دنده دستی را انتخاب کنید و رانندگی کردن با آن را لذت بخش می‌دانید یا با جعبه دنده‌های اتوماتیک. البته می‌توان گفت که جعبه دنده اتوماتیک یکی از ویژگی‌های ماشین خوب محسوب می‌گردد چرا که همان‌طور در بالا گفتیم در جعبه دنده‌های اتوماتیک گرفتن کلاچ و تعویض دنده به طور خودکار انجام می‌گیرد.


جعبه دنده اتوماتیک

جعبه دنده اتوماتیک

محورهای چرخ

احتمالاً خود شما هم می‌دانید محوری که قدرت را از موتور دریافت می‌کند و موجب می‌شود چرخ‌ها به حرکت در آیند محور چرخ می‌باشد. چهار محور اصلی وجود دارد که عبارتند از: چهار چرخ محرک، محور جلو، تمام چرخ محرک و محور عقب.


چهار چرخ محرک

در این نوع اتومبیل‌ها هر چرخ جداگانه از موتور نیرو می‌گیرند. لازم به ذکر است که این سیستم حرکت را در سطوحی که پر از گل و یا برف می‌باشد آسان می‌کند. اما لازم است بدانید که مصرف سوخت این نوع خودروها بسیار زیاد می‌باشد. ضمناً این سیستم تنها برای سطوحی که دارای اصطکاک بسیار پایین می‌باشد مناسب است و در صورتی‌که از سیستم چهار چرخ محرک روی سطح معمولی استفاده کنید محور خودرو آسیب می‌بیند. به همین علت است که برخی از اتومبیل‌های چهار چرخ محرک در خود دارای گزینه دو چرخ محرک نیز می‌باشند و زمانی‌که روی سطوح صاف و معمولی حرکت کنید از چهار چرخ محرک به دو چرخ محرک تغییر حالت می‌دهند.


محور جلو

در اتومبیل‌های محور جلو، چرخ‌های جلو به حرکت در می‌آیند. این خودروها در مقایسه با خودروهای محور عقب از کشش بهتری برخوردار می‌باشند. افزون بر این در شرایط آب و هوایی بد، بهتر می‌توانید آن را کنترل نمائید. لازم است بدانید که به علت پایین‌تر بودن وزن سیستم انتقال توان، سوخت بهینه‌ای دارند و البته لازم است ذکر کنیم که سرعت کمتری دارند.


تمام چرخ متحرک

می‌‌توان گفت که تقریباً سامانه تمام چرخ محرک مشابه چهار چرخ محرک می‌باشد اما به گونه‌ای ساخته شده است که اجازه می‌دهد به مقدار مشخصی لغزندگی بین چرخ‌های جلو و چرخ‌های عقب وجود داشته باشد. شایان ذکر است که رانندگی با این گونه از خودروها در مسیرهایی که پر از گل و یا برف می‌باشند و یا دارای اصطکاک کمی می‌باشند مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما لازم است بدانید که پیچیدگی‌هایی که این سیستم دارد سبب می‌شود که گزینه چندان خوبی نباشد.


محور عقب

در این نوع خودروها، چرخ‌های عقب به حرکت در می‌آیند. احتمالاً خود شما هم مستحضر هستید که این خودروها به آسانی تولید می‌شوند و البته لازم است بدانید که مطمئن‌تر و قوی‌تر می‌باشند. در این نوع از اتومبیل‌ها چرخ‌های عقب هستند که خودرو را به حرکت در می‌آورند و چرخ‌های جلو مسئولیت هدایت خودرو را بر عهده دارند. این خودروها دارای سرعت بیشتری می‌باشند. در ناهمواری‌ها اتومبیل‌های محور عقب، پایداری بیشتری دارند. از جمله اتومبیل‌هایی که از نوع محور عقب هستند می‌توان به خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای اشاره کرد. انتقال وزنی که هنگام شتاب رخ می‌دهد سبب می‌شود که اصطکاک افزایش یابد که همین امر موجب می‌شود که اتومبیلتان را راحت‌تر کنترل کنید.


اغلب افراد هنگام خریداری اتومبیل محور جلو را به دلایلی همچون اصطکاک بهتر در شرایط لغزنده، مصرف سوخت کمتر و نیز فضای سرنشین بیشتر ترجیح می‌دهند و اتومبیل محور جلو را از ویژگی‌های ماشین خوب تلقی کنند و آن را برای خرید انتخاب نمایند. البته در شرایط آب و هوایی که مناسب است محور عقب هم خوب می‌باشد. چنانچه علاقه‌مند هستید در شرایط بد آب و هوایی رانندگی کنید قطعاً چهار چرخ محرک مناسب می‌باشد و البته تمام چرخ محرک در همه جا و در تمامی زمان‌ها و در هر نوع شرایط آب و هوایی و با حداکثر اصطکاک گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. شما بایستی نوع فعالیت خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن مناسب‌ترین سامانه را انتخاب نمائید.

منبع:vasetkala.


[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به wersa است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]